Het Laatste nieuws vanuit Canada - Reisverslag uit Saanich, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu Het Laatste nieuws vanuit Canada - Reisverslag uit Saanich, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu

Het Laatste nieuws vanuit Canada

Door: Marco Faasse

Blijf op de hoogte en volg Marco

27 Juni 2014 | Canada, Saanich

Het is nu alweer 9 jaar geleden dat we uit Nederland zijn vertrokken. De laatste twee jaar hebben wij ons wat moeten/mogen terug trekken daar de druk te hoog werd. De Heer vertelt ons steeds weer over een sterke terug keer naar het missieveld.
De nood onder de indianen is nog altijd even hoog en de attentie en liefde van de blanken erg laag en de angst voor het onbekende erg groot.
We kunnen wel melden dat we regelmatig contact hebben met de mensen op het reservaat en God bewaart de mensen in zijn hand! De jeugd heeft geen jeugdgroep meer, maar een vriend brengt sommigen mee naar down- town Victoria om te helpen met het dak- en thuislozenproject.
Begin van de maand heb ik een hele zaterdag geholpen met het SeaFood festival op het reservaat. De mensen waren zo blij me te zien. Ik heb veel tijd kunnen besteden om even bij iedereen te kunnen zitten en een praatje te maken.
Tijdens het eindejaars maaltijd voor het afterschool program ben ik uitgenodigd om naar het diner te komen, Ik kwam net van kantoor en had mijn pak nog aan, maar de mensen waren blij me te zien, met of zonder pak 
Onze twee jongens zijn allebei over naar het volgende schooljaar. Ze hebben er keihard voor gewerkt maar het is ze gelukt! Tim is in transitie en wordt de manager van het postkantoor waar hij nu werkt. Erg uniek dat hij op 21 jarige leeftijd is uitgekozen om het team te gaan leiden.
Ik zelf ben nu ook salesmanager over een groep financiële adviseurs. Het grappige hier is dat je alleen maar provisie krijgt en geen salaris., geen auto van de zaak.
Mijn dagen zijn lang en de druk is erg hoog. Het is wel wat God me gegeven heeft, dus ben ik dankbaar!
Zaterdag ben ik op een diplomauitreiking van de All Nations bible school geweest. De enige native jongen die er was, kwam natuurlijk op mijn weg. Zijn naam is Sammie Sam. De president van deze school vroeg of ik volgend semester een aantal klassen les kan geven. Kunnen jullie mee bidden als dit Gods wil is, ik dit zou mogen doen?
Onze Society: Good News for First Nations, heeft deze week officieël charity status gekregen. Dit betekent dat we als officeel erkende organisatie giften uit Canada mogen ontvangen die voor de gever ook hier belasting aftrekbaar zijn. Kortom, weer een stap in de goede richting!

Wij wensen jullie een zeer zegenrijke zomer toe, fijne voetbal momenten!
Bedankt voor jullie gebeden en steun!

  • 28 Juni 2014 - 05:23

    Bert Zantingh's:

    Hey Marco. Glad to hear all is going well with you and your family. Hoping to see you for coffee this summer.

  • 28 Juni 2014 - 05:32

    Marco Faasse:

    Yes! that would be great Bert!

  • 28 Juni 2014 - 10:56

    Peter En Francina:

    Wat lijkt het al weer lang geleden dat we je tegenkwamen in de kerk in Victoria. En wat bewaren we goede herinneringen aan het bezoek aan het reservaat!!! Goed om af en toe nog eens iets van jullie te horen!!! Gods Zegen toegewenst!

    Peter en Francina Molenaar

  • 29 Juni 2014 - 02:29

    Marco Faasse:

    Hoi Peter en Francina,

    Margreet zij dat ze van de week nog aan jullie moest denken, en ik gisteren. Julllie zijn van harte welkom om weer eens terug te komen hoor!Het was erg leuk om jullie te ontmoeten. Veel zegen in Holland!

  • 19 Januari 2015 - 12:21

    Cees Maasbach:

    Hoi Marco en Margreet,

    Zouden jullie je emailadres aan ons willen mailen?
    We hebben hier nog een oude;marcofaasse@telus.net.
    Klopt dit nog?
    we willen jullie even persoonlijk wat mailen.

    alvast bedankt

    Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Saanich

Marco

We vertrokken om te leren van de indianen en te kijken hoe we ze kunnen helpen. Nu drie jaar later zijn we deel gaan worden van kerk voor op een reservaat in Saanichton. genaamd: Tsawout First Nations Indian Reserve Nr 2. Onze thuisgemeente is de Levend Woord Gemeente in Rotteram. Voorganger: Gerard de Groot. www.lwg.nl Onlanks hebben we een mobile home mogen kopen op het Tsarlip reservaat. Dit is zo'n 10 minuten van het Tsawout Reservaat vandaan.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2764
Totaal aantal bezoekers 116825

Voorgaande reizen:

08 Maart 2010 - 01 Mei 2014

2010

24 Juni 2005 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: