Sabbatical jaar...We blijven in Canada! - Reisverslag uit Saanich, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu Sabbatical jaar...We blijven in Canada! - Reisverslag uit Saanich, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu

Sabbatical jaar...We blijven in Canada!

Blijf op de hoogte en volg Marco

03 September 2012 | Canada, Saanich

Geliefden,
U bent geroepen! De heer heeft voor u een special plan om ergens in zijn koninkrijk een plaats te hebben waar u tot uw bestemming komt im zijn konikrijk hier op aarde te bouwen.
Persoonlijk ben ik heel erg blij dat u betrokken bent met een koninkrijks werk hier in Canada.
Deze zomer ben ik specifiek het boek Jacobus aan het bestuderen. Wat zou het geweldig zijn om een weekendje in een challetje door te brengen met Paulus en Jacobus. Ik heb hun zoveel te vragen.
Dank U wel Heer voor de vervulling met de Heilige Geest, de Geest der Waarheid die ons de diepten en de betekenis van boeken zoals Jacobus op een krachtige wijze kan uitleggen.
Ik begin meer en meer te beseffen wat een vreugede het is Zijn liefde en waarheden mert anderen te mogen delen. De native mensen hier snachten naar ware liefde. Het is een bemoediging om te zien hoe zij op hun beurt hun liefde aan on proberen te betonen. Mensen die geen liefde hebben gekend anders dan de bedrijgende angs om misbruikt te worden op vele gebieden. We ontvangen sms text berichten die voor ons van zoveel betekenis zijn. Uitingen van waardering en van dankbaarheid naar ons, zomaar een blanke familie die al zeven jaar met vallen en opstaan hun tot vriend is geweest en nog steeds is.
Het is voor sommigen en voor onself best moeilijk dat ik nu ook werk ind de stad moet doen in de dagelijkse behoeften van ons gezin te voorzien.
Sinds mei dit jaar heb ik geprobeert beiden te doen. Een volledige baan bij Watoto en alle functies op het reservaat te blijven vervullen. Financien werden steeds meer een probleem. Het salaris dat ik verdien is nauwelijk voldoende om rond te komen en onze mission inkomsten zijn met 70% terug gelopen in Canada.Het busje dat ik reed voor het reservaat ging steeds grotere problemen opleveren waardoor van de mission giften weinig meer over bleef.
Om eerlijk te zijn…Ik hou het niet meer vol op deze manier en heb het busje moeten verkopen.
In gebed met de Heer en met raad van anderen kwam er steeds het zelfde boven water…
“Ga er en jaartje tussen uit” We zijn allemaal toe aan verniewing en hebben besloten dat we een sabats jaar gaan doen van September 2012 tot Augustus 2013.
Dit word een tijd van opnieuw Zijn aangezicht zoeken, bidden, uitroepen, vasten en alles wat God vraagt ons te doen. Ik zal voorlopig even niet preken, maar vooral naar preken luitsteren.
Dit was natuurlijk geen makkelijke keuze, maar beslist noodzakelijk om sterker terug te komen volgend jaar.
We hebben uw hulp erg hart nodig. Onze reserves zijn uit geput. Geestelijk, emotioneel en financieel.
Dit jaar zullen wel doorgaan met het opzetten van de Stichting: Good News for First Nations.
We geloven dat De Heer ons richting, leiding en ook financien zal voor zien.
We zijn nog niet klaar, we zijn nog maar pas begonnen!
Gebded punten:
+ herniewde tijden met Jezus
+ nieuwe aanrakingen met de Heilige Geest
+ leren te schuilen bij De Vader
+ het vinden van de juiste mentoren
+ een huis buiten het reservaat (wijsheid wat te doen onze stacaravan)
+home school voor Matthias en Ruben.
+financien voor het mission werk
+ kracht voor de vrijwilligers die veel van mijn werk overgenomen hebben.

In zijn oneindige liefde en trouw verbonden,

• 04 September 2012 - 20:19

Henny & Cees Maasbach-Plomp, Rotjeknor.:

Hi, Lieve mensen,
    Even snel, want we zijn met onze verhuizing bezig. (moesten uit dit flat, wat op de Sloop-lijst staat)
    Wat heeft GOD voorzien! Als wij zo'n mooi plekje mochten ontvangen....
    Genade = Genade ! Dus, houdt moed !
    Onze Hemelse Vader WEET waar Hij mee bezig is ! Mensenharten tot Zich trekken en hen te laten proeven
    van Zijn Lief'lijke wezen. Goed & barmhartig is HIJ. Ook als we Hem al weet-ik-hoe-lang kennen, dát is en blijft Zijn Beste Werk. Want de Zoon kent Hem volkomen en sprak: DIT = het Eeuwige Leven, dat zij U kEnnen...'VADER', & Jezus, uw Gezalfde, Die Gij gezonden hebt. En Zijn Woorden zijn de uiting van Zijn wezen, wat onverhanderlijk is ! Dat is dan ook, bovenal, onze bede voor jullie ! Zou Hij niet verhoren hetgeen Zijn volle verlangen is! Zo vertrouwen we jullie aan Hem toe. Hij zal het doen ! Weest dáárin gezegend !
    Samen in Zijn Harteklop bewaard, Cees & Henny. ( met Dikke KNUFFEL !)

Verslag uit: Canada, Saanich

Marco

We vertrokken om te leren van de indianen en te kijken hoe we ze kunnen helpen. Nu drie jaar later zijn we deel gaan worden van kerk voor op een reservaat in Saanichton. genaamd: Tsawout First Nations Indian Reserve Nr 2. Onze thuisgemeente is de Levend Woord Gemeente in Rotteram. Voorganger: Gerard de Groot. www.lwg.nl Onlanks hebben we een mobile home mogen kopen op het Tsarlip reservaat. Dit is zo'n 10 minuten van het Tsawout Reservaat vandaan.