De Kinderen zitten op school ! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu De Kinderen zitten op school ! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu

De Kinderen zitten op school !

Door: Marco Faasse

Blijf op de hoogte en volg Marco

30 Maart 2006 | Canada, Ottawa

Eindelijk is het dan zover..Matthias en Ruben zitten op school. Het is een public school zo'n 15 minuten hier vandaan.
Ze hebben het geweldig naar hun zin, hebben vriendjes en kunnen al heel goed meekomen. Ze kregen zelfs complimenten dat hun engels zo goed is. Tim gaat dinsdag een ESL (English as a Second Language) test doen om te kijken in welk niveau hij kan instromen op de high school.
Op dit moment ben ik nog steeds met mijn rijbewijs bezig.(ben al een keer gezakt, niet doorvertellen hoor)
Gelukkig heb ik wel mijn theorie zodat ik kan oefenen als er maar iemand met een rijbewijs bij me zit.
13 april a.s hebben we een tweede outreach.
We gaan dan de worship verzorgen in een dienst waar 100 Hervormde en Menonites jeugd wil ervaren hoe Native jeugd hun schepper aanbidden.

18 mei tot 2 juni gaan er 14 natives op outreach naar Uganda (Afrika) om een cultural exange te doen en het Evangelie te verkondigen. Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurd.
Hierna gaat er een team vanuit de Native kerk naar Love Corps zie site: http://www.lovecorps.com
Beide keren zullen wij thuis blijven om de gemeente te ondersteunen. We zijn wel betrokken bij de voorbereidingen.

Wat ik even wil vertellen is dat we erg blij zijn met de Initiatieven die er zijn gestart om ons te helpen.

Persoonlijke Note:

Ik zal proberen te beschrijven hoe ik de laatste tijd heb ervaren.
Kennen jullie dat gevoel ook, dat je door een wringer wordt gehaald...dat alle waarden die je dacht te hebben, alle houvast en alle kennis wegvalt en alleen God overblijft, je voelt dat je door het oog van een naald moet kruipen ?
Zo voelen we ons beiden. We hebben nu niets meer om op terug te vallen dan alleen God. De kennis die ik had over communicatie en de wetenschap hoe mensen te leiden, is niet toe te passen op Native mensen. Het verwond ze, het beangstigd ze en uiteindelijk zou je ze verliezen. Vele malen heb ik het al uit geroepen HELP !! God leidt ons dan weer naar een volgend level. Dit is niet uit een boek te leren, dit is niet door te geven van vader op zoon. Alleen onze Hemelse Vader is bij machten om hierin een "licht op ons pad te zijn" Ik heb nooit beseft wat werkelijk donker is. Dat merk je pas als je niets meer ziet, steeds struikelt, en dan een onzichtbare hand je weer optilt en je naar het licht wijst.
Wat we hier in 9 maanden hebben geleerd heb ik in mijn hele leven nog niet geleerd.
Let wel, dit is nog maar het begin......
God is Goed! We kunnen ons steeds verheugen en danken in ALLE omstandigheden.

Marco en Margreet

  • 31 Maart 2006 - 06:49

    Henk En Ellen Van Zon:

    Dank je voor je krachtige getuigenis. Daar mogen wij allen een voorbeeld aan nemen. Jezus deed ook niet een paar wonderen en ging er weer vandoor. Hij maakte het af en stierf voor ons aan het kruis. Hij wil ook dat wij niet opgeven.

    We blijven voor jullie bidden!

  • 31 Maart 2006 - 12:31

    Anton Rietveld:

    Marco en Margreet; Vertrouw op Gods belofte dat Hij afmaakt wat Hij met jullie begonnen is. We bidden jullie Gods kracht en zegen toe!

  • 31 Maart 2006 - 12:32

    Bobby En Frank:

    Super om te horen dat the kids het zo naar hun zin hebben op school, we hopen dat het voor Tim net zo zal zijn! Lekker rustig zo he Margreet:)
    Wat een mooie getuigenis van wat God in jullie doet, geweldig!
    heel veel liefs, we missen jullie!

  • 01 April 2006 - 18:19

    Arjan Koopmans:

    Wees gezegend door de Allerhoogste allermachtigste en alwetende God. We bidden voor jullie! Als ik je persoonlijke noot lees, voel ik je pijn, prijs de Heer, dat je vasthoud en doorgaat! Misschien een gek vergelijk maar in onze business zeggen we: Elke ja bouwt je bedrijf en elke nee je karakter. Alleen door moeite en pijn heen dus kun je groeien. Maar De Here Jezus is aan je zijde en als Híj met je is wie zal dan tegen zijn?! Satan kent de einduitslag en verwoest dus nog wat hij kan. Maar God is overwinnaar en staat voor en naast en boven en onder en overal om jullie heen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

We vertrokken om te leren van de indianen en te kijken hoe we ze kunnen helpen. Nu drie jaar later zijn we deel gaan worden van kerk voor op een reservaat in Saanichton. genaamd: Tsawout First Nations Indian Reserve Nr 2. Onze thuisgemeente is de Levend Woord Gemeente in Rotteram. Voorganger: Gerard de Groot. www.lwg.nl Onlanks hebben we een mobile home mogen kopen op het Tsarlip reservaat. Dit is zo'n 10 minuten van het Tsawout Reservaat vandaan.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 117049

Voorgaande reizen:

08 Maart 2010 - 01 Mei 2014

2010

24 Juni 2005 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: