Hallo allemaal! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu Hallo allemaal! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal!

Door: Marco Faasse(Canada)

Blijf op de hoogte en volg Marco

05 Februari 2011 | Canada, Ottawa

Vorige maand schreven we over de mevrouw die ernstig ziek was. Helaas is zij kort erna overleden. De tijd van haar ziekte en de voorberijding voor de begrafenis was voor mij en ons gezin erg zwaar. Het was een zegen dat ik regelmatig de familie mocht toespreken en met hen kon bidden.
Ook heb ik verschillende ritjes naar het ziekenhuis in Victoria gemaakt met familieleden van het reservaat.
Een groot voorecht was dat onze kerk de hele de begrafenis mocht verzorgen. Twee dagen lang mochten we Gods waarheid prediken! Wat een mogelijkheid om zijn licht te laten schijnen tot zo'n 600 native mensen.
We bidden nog steeds dagelijks voor de uitwerking en voor steun voor de rouwende familie leden.

Gister was er weer een begrafenis van een 18 jarig native meisje. Ik kon er helaas niet naar toe, maar haar moord heeft een enorme impact in de verschillende reservaten.

Gisteravond was een geweldige jeugd avond. Ik heb een leeftijds grens moeten stellen anders komen kleuters en peuters met hun broers en neefjes mee. Zo, gisteravond stond een hele groep jeugd en kleine kinderen voor de deur van de kerk...mogen we alsjeblieft mee doen....? De groep is bij ons bekend als wild en dan bedoeld ik echt wild! De Heilige geest gaf me wijsheid. Ik zei. Ok jullie gaan nu naar huis om de kleine kinderen thuis te brengen en alleen diegene die echt zich willen toewijden aan God mogen terug komen. We staan geen gangster gedrag toe in de kerk.
Vier, normaal gesproken, erg ongehoorzame en wilde kinderen kwamen terug!!!
Ik heb ons aan een lange tafel laten zitten en iedereen las me in de Bijbel uit Mattt. 24, waar het spreekt over de einde der tijden. Ik had een kans te delen over de eindtijd en hun zelf de kenmerken uit het niews erbij laten opzoeken.
Hierna hebben we het eerste gedeelte van de film "Left Behind" gekeken.
Iedereen was uitgeput was (ook de leiding) maar toch hebben alle 10 kinderen meegeholpen met op ruimen en te vegen.

Ondanks het feit dat we dit keer geen geld hadden voor eten en drinken (wat vaak een middel is om de jeugd te vermaken) Was het een geweldige avond.

Ik zou graag de komende week voor de jeugd blijven bidden, zodat er een doorbraak mag komen in hun levens!!!

MARGREET
Margreet is bij de oogarts geweest voor controlle. De operatie is volledig geslaagd! Prijs de Heer! Ze heeft nu ook een ander medicijn voor haar allegie, wat enorm goed werkt. Ook hier weer goede berichten!

MARCO
Volgende maand komt mijn 40ste verjaardag eraan. Het was een goed iedee om mijn gezondheid eens onder een loep te leggen. De resultaten kwamen binnen deze week. Ik ben kern gezond! Prijs de Heer! Wel goed dat ik pas een gaaf boekje heb gelezen...
http://www.opjouwgezondheid.com/

KINDEREN
De jongens hebben het nog steeds naar hun zin. Voor Tim is het iets moeilijker omdat hij na de High School niet verder mag leren en ook mag niemand van ons werken in Canada.

We bidden dat de emigratie papieren snel goedgekeurd mogen worden. Tot op heden hebben we nog niets gehoord.
Dit is wel erg spannend!

Veel zegen allemaal!

Fam. Faasse


  • 06 Februari 2011 - 18:09

    Michel:

    Weer bemoedigende verhalen Marco! Hoop je binnenkort weer ff te bellen. groetjes daar en zegen gewenst.

  • 07 Februari 2011 - 13:41

    Henk En Ellen:

    God zal voorzien! Maak je geen zorgen. Er is geen instantie die bepaald of jullie emigratie papieren krijgen. God bepaald dat en geen duivel in hel die daar wat aan kan doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Marco

We vertrokken om te leren van de indianen en te kijken hoe we ze kunnen helpen. Nu drie jaar later zijn we deel gaan worden van kerk voor op een reservaat in Saanichton. genaamd: Tsawout First Nations Indian Reserve Nr 2. Onze thuisgemeente is de Levend Woord Gemeente in Rotteram. Voorganger: Gerard de Groot. www.lwg.nl Onlanks hebben we een mobile home mogen kopen op het Tsarlip reservaat. Dit is zo'n 10 minuten van het Tsawout Reservaat vandaan.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 116967

Voorgaande reizen:

08 Maart 2010 - 01 Mei 2014

2010

24 Juni 2005 - 25 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: