even bij kletsen ... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu even bij kletsen ... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Marco Faasse - WaarBenJij.nu

even bij kletsen ...

Door: Marco Faasse(Canada)

Blijf op de hoogte en volg Marco

13 Januari 2011 | Canada, Ottawa

Hallo lieve vrienden en Familie,

Hopelijk zijn jullie de feestdagen goed door gekomen. :-)
wij proberen hier het 'gewone 'leven weer op te pakken. Op dit moment is er een belangijke vrouw van het reservaat die op sterven ligt in het ziekenhuis.
Ik ben since maandag al vele uren met de family in en uit het ziekenhuis. Het is de gewoonte dat bij ziekte de nabije familie naar het ziekenhuis gaat om de zieke bij te staan. In dit geval spreken we over meer dan 30 mensen met kinderen die in het ziekenhuis rondhangen. Mijn rol is hier om regelmatig met de zieken te bidden en een knuffel te geven aan de mensen die het zwaar hebben. We spreken hier over een familie die niet naar de kerk gaan, maar ondanks dat wel graag onze aanweziheid heeft in deze moeilijke dagen.

Verder zijn we gezegend met een groeiende jeugdgroep en met weer een leider erbij. We zijn nu met vier leiders waarvan een een jonge vrouw is. Dit is zo belangrijk voor de meisjes in onze groep.

Een aantal van de jong volwassenen met problemen kregen banen op vershillende plaatsen. Dit is een eenorme gebedsverhoring.

Het was al met al een zeer drukte en zware tijd. Ik had me nog zo voorgenomen om een nieuwbrief te maken, maar dat is me nog steeds niet gelukt.

Het is bemoedigend te zien dat God wel aan het werk is hier!

We hebben ook dit jaar weer besloten om een bijbellees programma te volgen. Elke maand 3 dagen luisteren naar een audio Bijbel en zelf
meelezen met een groep uit onze kerk. Zeer verfrissend!!!

Houd goede moed geliefden!

Marco, Margreet en Kinderen.

• 14 Januari 2011 - 10:22

Jenny Hagendijk:

Hallo lieve mensen, wat leuk weer wat van jullie te horen, met ons gaat het goed, de sneeuw is allemaal weg, het is wel leuk, maar het heeft ook ongemakken ik kan ook niet zo gemakkelijk weg al heb ik wel nog m"n oude auto"tje maar hij doet het nog heel goed. Die vrouw waar je het over hebt hoe oud is zij ? Maar ikwens je veel sterkte met wat je voor de familie doet. Ik hoorde laatst weer een opmerking. al doe je wat voor ëën persoon dat dit een enorme uitwerking kan hebben op heel veel mensen.
    De zegeningen die wij mogen uitdelen
    van de HG. daar kan God wat mee doen, geweldig he ?? God is goed groot en machtig. En Hij houd van ons
    Prijs Hem liefs Jenny

• 14 Januari 2011 - 11:53

Henk En Ellen:

Geweldig om te lezen dat jullie een steun en toeverlaat zijn bij de mensen daar. Bijbellees programma is zeker goed!

Verslag uit: Canada, Ottawa

Marco

We vertrokken om te leren van de indianen en te kijken hoe we ze kunnen helpen. Nu drie jaar later zijn we deel gaan worden van kerk voor op een reservaat in Saanichton. genaamd: Tsawout First Nations Indian Reserve Nr 2. Onze thuisgemeente is de Levend Woord Gemeente in Rotteram. Voorganger: Gerard de Groot. www.lwg.nl Onlanks hebben we een mobile home mogen kopen op het Tsarlip reservaat. Dit is zo'n 10 minuten van het Tsawout Reservaat vandaan.